Από το βιβλιοπωλείο του στη Νέα Υόρκη –στέκι της νεοϋορκέζικης διανόησης– μέχρι τα τεύχη του Vanity Fair που επιμελήθηκε καλλιτεχνικά κι απ’ τις δημιουργικές συσκευασίες του έως το εμβληματικό μίξερ «Κ» της KitchenAid (το σημερινό Artisan), ό,τι άγγιξε με το μαγικό του χέρι ο Arens τις δεκαετίες του ’20 και του ’30 έγινε ποπ μύθος και λιθαράκι στο ψηφιδωτό του αμερικανικού ονείρου.
Από το βιβλιοπωλείο του στη Νέα Υόρκη –στέκι της νεοϋορκέζικης διανόησης– μέχρι τα τεύχη του Vanity Fair που επιμελήθηκε καλλιτεχνικά κι απ’ τις δημιουργικές συσκευασίες του έως το εμβληματικό μίξερ «Κ» της KitchenAid (το σημερινό Artisan), ό,τι άγγιξε με το μαγικό του χέρι ο Arens τις δεκαετίες του ’20 και του ’30 έγινε ποπ μύθος και λιθαράκι στο ψηφιδωτό του αμερικανικού ονείρου.
O Egmont Arens (15 Δεκεμβρίου 1889 – 2 Οκτωβρίου 1966), Αμερικανός εκδότης, λάτρης της λογοτεχνίας, της τέχνης, των νέων κινημάτων και από τους πλέον εμπορικούς καλλιτέχνες της εποχής του στο χώρο του βιομηχανικού σχεδιασμού και της διαφήμισης, είναι ο designer της χαρακτηριστικής φόρμας που βλέπει όλος ο πλανήτης σήμερα στα μίξερ Artisan της KitchenAid.
Φόρμα που από τη δεκαετία του 1930, κατά την οποία λανσαρίστηκε, αποτελεί έμβλημα της εταιρείας καταχωρημένο στον αρμόδιο οργανισμό των ΗΠΑ περί Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων. (Στις δύο προηγούμενες φωτογραφίες, παρατηρεί κανείς την αναλλοίωτη του γραμμή του από τότε μέχρι σήμερα). «Μπορεί το πρώτο σταθερό μίξερ να εισήχθη στην αγορά το 1919, αλλά ήταν το Μοντέλο K του 1937 σε σχεδιασμό του Arens που πραγματικά γοήτευσε τους καταναλωτές» αναφέρει στον ιστορικό απολογισμό της η KitchenAid.
Ο Egmont Arens αγαπούσε την τέχνη και τη λογοτεχνία. Το βιβλιοπωλείο του «The Washington Square Book Shop», στο νούμερο 27 της West Eighth Street στο Greenwich Village της Νέας Υόρκης, με το χειροκίνητο πιεστήριο στο πίσω δωμάτιο, υπήρξε καθημερινό στέκι των διανοουμένων του 1920. Το δε πέρασμά του ως καλλιτεχνικού διευθυντή από το Vanity Fair, σύνδεσε το νούμερο ένα σε επιρροή αμερικανικό περιοδικό με τα ονόματα των πιο νέων και καινοτόμων καλλιτεχνών της εποχής εκείνης. Στην προηγούμενη φωτογραφία του 1939, το νυφικό φτιαγμένο με νήματα γυαλιού, το πέπλο από αδιάβροχο πλαστικό και τα αξεσουάρ με την υπογραφή του Arens για λογαριασμό της Vogue, μαρτυρούν αρκετά πράγματα για το ανήσυχο και πρωτοποριακό του πνεύμα.
Το 1935 ίδρυσε το δικό του γραφείο design. Πελάτες του υπήρξαν τα μεγαλύτερα ονόματα της αμερικανικής αγοράς και για χάρη τους σχεδίασε σχεδόν τα πάντα: από καρέκλες παραλίας και έπιπλα αλουμινίου μέχρι συσκευές κουζίνας, χάρτινες συσκευασίες τροφίμων και κουτάκια του καφέ. Ωστόσο η δημιουργία που ξεπέρασε τα όρια των ΗΠΑ και η οποία κυριαρχεί ακόμη και στις μέρες μας σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι το γνωστό και άμεσα αναγνωρίσιμο μίξερ Artisan της KitchenAid. Αυτό που έχουμε δει στις πιο πολλές ταινίες και στις πιο πολλές τηλεοπτικές εκπομπές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής ξένες ή ελληνικές. Η βασική γραμμή του μένει ίδια ως τις μέρες μας και αυτός είναι σίγουρα ένας απ’ τους λόγους που το 1997 το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο το επέλεξε ως σύμβολο του αμερικανικού βιομηχανικού σχεδίου, χαρίζοντάς του τον τίτλο του Icon of American Design.
ΠΗΓΗ: Homepages T.02 | www.parousiasi.gr